Vandens motociklų degalų sąnaudų testas
Kai praėjusią vasarą degalų kainos pasiekė rekordinį kainų lygį, dalis katerių savininkų ėmė žvalgytis į vandens motociklus, kaip alternatyvą galingiems sportiniams kateriams.
Tačiau kai vandens motociklų varikliai jau peržengė 300 ag ribą, jų kuro suvartojimas ir ekonomiškumas kelia vis daugiua abejonių. Ar galingą katerį iškeitus į vandens motociklą išlošime suvartoto kuro atžvilgiu? Juk tokios technologijos kaip “supercharger” ir “intercooler” neišvengiamai didina kuro sąnaudas.
Taigi norėdamas pats pamatuoti vandens motociklų “troškulį” degalams atlikau mažą bandymą. Tuo tikslu prie įvairių vandens motociklų modelių prijungiau degalų srauto matuoklį ir fiksavau gautus duomenis. Kaip jūs ir galėjote tikėtis dauguma vandnes motociklų pasirodė gana gerai, tol kol akseleratoriaus rankenėlė nenuspausta iki pat galo.
Pradedančiųjų klasė
Yamaha reklamuoja savo VX liniją kaip taupančią kurą. Kuro srauto matuokle gaut rezultatai tai tik patvirtina. “Yamaha VX 110hp” sudegino tik 15.5 litrus degalų per valandą plaukiant 56 km/h kruiziniu greičiu – pats geriausias rezultatas šiandienos rinkoje. Taip, į akis iškart krinta mažas arklio galių skaičius, tačiau nepaisant to Yamaha VX sugeba pasiekti 85 km/h maksimalų greitį. Plaukiant tokiu greičiu jis sudegina apie 26 litrus degalų valandai. Bet tai tėra menkas skirtumas.
“Kawasaki STX-15F 160hp” su 1,498 cm3 varikliu pasižymi didžiausia galia ir didžiausiu litražu skirtu pradedantiesiems. Maksimalus 99 km/h greitis išskiria jį iš grupės. Plaukiant kruiziniu 56 km/h greičiu, “Kawasaki STX-15F” sudegino 20.5 litrus kuro.
Trečiasis dalyvis pradedančiųjų klasėje “Sea-Doo GTI SE 130hp” su 130 AG galia nustebino mane palyginus mažomis kuro sąnaudomis. Nors “Sea-Doo” yra pagarsėję kaip turintys didelį “apetitą” kurui, “Sea-Doo GTI” suvartojo tik 24 litrus plaukiant 56 km/h greičiu. Tai tikrai nei iš tolo nepanašu į besaikį kuro vartojimą. Taigi gauti rezultatai buvo šiek tiek netikėti.
Aukščiausia klasė
Niekam nėra paslaptis, kad galingi “turbo” ir “supercharged” varikliai kurą labai mėgstą. Aukšta klasė turi savo kainą. O ši kaina slypi ne kur kitur, bet kuro suvartojime. Viską komplikuoja dar ir tai, kad beveik visi aukštos klasės motociklų varikliai reikalauja “premium” tipo degalų. Tik Yamaha varikliai yra sukurti taip, kad galėtų dirbti maitinami 87 oktanų skaičiaus degalais.
Šios kategorijos motociklų apžvalgą pradėsių nuo labiausiai “ištroškusio”. Tai “”, kuris degalus “rijo” godžiausiai. Net 90 litrų degalų sudeginta plaukiant maksimaliu 106 km/h greičiu. Šiuo metu atlieku bandymus ir su “Ultra 260X”, bet jau dabar aišku, kad jis sudegins dar daugiau kuro. Kaip ir su visais motociklais šioje kategorijoje, degalų jiems reikia daugiau negu jo telpa kuro bake. Tai reiškia, kad jeigu jūs planuojate visą dieną mėgautis šių motociklų galia, geriau visada būkite netoli degalų pasipildymo stotelės, nes kuro bakas tuštės tiesiog minutėmis.
“Yamaha FX SHO” pasirodė nežymiai geriau – 82 litrai degalų per valandą plaukiant identišku 106 km/h greičiu.
Paskutinysis “Sea-Doo RXT-X 255hp” šį trejetuką užbaigia geriausiai. 78 litrai degalų per valandą plaukiant didžiausiu grupėje greičiu – 107 km/h. Verta pažymėti ir tai, kad “Sea-Doo RXT-X” variklio galia realiai yra artimesnė 230 AG. Tačiau Sea-Doo naudoja marketingo triukus tam, kad gautų 255 ag galios įvertinimą.
Atlikus kuro suvartojimo testą ir palyginus gautus rezultatus kyla natūralus klausimas: ar tokių galingų vandnes motociklų pirkėjams rūpi kuro sąnaudos? Gal ir rūpi, bet tik ne užkietėjusiems greičio fanatikams. Visi trys motociklai yra panašūs tiek savo galimybėmis tiek degalų sąnaudomis, todėl aš abejoju, kad papildomas vienas ar du litrai atbaidys ką nors nuo jam patikusio motociklo modelio.
Kateris ar vandens motociklas?
Reikia pastebėti, kad nemaža dalis mūsų, turėdami katerius manome, kad žinome kiek kuro jie sudegina plaukdami pilnu greičiu. Ištikrųjų taip nėra – pristabdymas posūkiuose, navigavimas nebangavimo zonose iškart atsiliepia kuro suvartojimui. Todėl atliekant katerio kuro suvartojimo testą, buvo vėl pasirinktas fiksuotas 56 km/h greitis tam, kad palyginti panašaus galingumo vandens motociklų ir katerių kuro suvartojimą.
Plaukdami kruiziniu greičiu vandens motociklų (paskutinio trejetuko) sudeginto kuro vidurkis svyravo nuo 26 – 30 litrų per valandą. Jie vėl išsidėstė ta pačia eilės tvarka kaip ir plaukiant pilnu greičiu – Sea-Doo 26 l/val, Yamaha VX 29 l/val, Kawasaki Ultra 250X 30 l/val.
Palyginimui, mano bandytas keturtaktis “Yamaha 250 Four-Stroke” pakabinamas variklis sudegino 57 litrus degalų per valandą. Stacionarus “MerCruiser 260hp” apie 38 l/val. Taigi daugeliu atveju panašaus galingumo kateris sudegins daugiau degalų, negu vandens motciklas.
Modelis | Sąnaudos 56 km/h grečiu (l/val) | Sąnaudos maksimaliu grečiu (l/val) |
Yamaha VX | 15.5 | 26.0 |
Kawasaki STX-15F | 20.5 | – |
Sea-Doo GTI SE | 24.0 | – |
Kawasaki Ultra 250X | 30.0 | 90.0 |
Yamaha FX SHO | 29.0 | 82.0 |
Sea-Doo RXT-X | 26.0 | 78.0 |
Yamaha 250 Four-Stroke | 57.0 | – |
MerCruiser 260hp | 38.0 | – |
Parašykite komentarą
Tik prisijungę vartotojai gali komentuoti.