Vandens motociklo istorija
Daugelyje informacijos šaltinių vandens motociklo istorijos pradžia sutartinai laikoma 1965 metai, kai motokroso lenktynininkas Claytonas Jakobsas iš Arizonos sukūrė pirmąjį vandens motociklo prototipą. Šis prototipas turėjo aliuminio korpuse įtaisytą vidaus degimo variklį ir vandens turbiną. Tačiau vertą paminėti, kad pirmosios vandens transporto priemonės, panašios į asmeninį laivą, dažniau vadinama tiesiog vandens motociklu, buvo gaminamos dešimtmečiu ankščiau Europoje.
1955 metas tuometinėje Britanijoje kompanija Vincent, kuri specializavosi įprastų motociklų gamyboje, sukūrė vandens transporto priemonę pavadinimu Amanda. Ši konstrukcija turėjo korpuse įtaisytą 200 cm3 vidaus degimo variklį, tačiau Amanda neturėjo vandens turbinos, o tik įprastą vandens propelerį. Būtent dėl šios priežasties Amanda nėra priskiriami vandens motociklams, nes vandens turbina yra neatsiejama šiuolaikinių vandens motociklų konstrukcijos dalis. Tokio tipo plaukiojimo priemonės įprasta vadinti vandens skuteriais.
Nepaisant to, kad Amanda turėjo variklio perkaitimo problemų, šių skuterių prekyba buvo pakankamai sėkminga. Apie du tūkstančius Britanijoje pagamintų Amanda skuterių buvo eksportuoti į Ameriką, Europa, Australiją ir Naująją Zelandiją. Tačiau palyginus sėkminga prekybą baigėsi po nelaimingo atsitikimo, kai bandomojo plaukimo metu paskendo Vincent kompanijos darbuotojas. Šis nelaimingas atsitikimas iškart atsiliepė šios transporto priemonės patikimumo įvaizdžiui, sumažėjo pardavimai ir galiausiai Amanda skuterių gamyba buvo nutraukta.
Vandens skuteriais ir panašiomis vandens transporto priemonėmis labai domėjosi ir amerikietis Claytonas Jakobsas (Jacobsen), kuris tuomet dirbo bankininku, o laisvalaikiu mėgo motokroso sportą. Įkvėptas minties ir noro motokrosą „perkelti“ į vandenį Jakobsas 1960 metais metė darbą ir pradėjo konstruoti savo pirmąjį vandens motociklą. Pirmasis jo sukonstruotas vandens motociklo prototipas pasaulį išvydo 1965 metais. Tai buvo stovimas vandens motociklas aliuminiu korpusu ir dvitakčiu varikliu su vandens turbina.
Jakobsui dirbant ties antruoju vandens motociklo prototipu su juo susisiekė vadybininkas iš Bombardier kompanijos, kuri buvo garsi sniego motociklų Ski-Doo gamintoja. Kompanija susidomėjo Jakobso vandens motociklo idėja ir nusiuntė jam „Rotax 320“ variklį, kurį Bombardier naudojo savo sniego motocikluose. Konstruodamas vandens motociklą su šiuo varikliu Jakobsas turėjo išspręsti vietos trūkumo ir aušinimo problemas, kurios visiškai nebuvo aktualios sniego motocikluose. Galiausiai 1968 metais Jakobsas pristatė sukurtą sėdimo vandens motociklo prototipą ir jį užpatentavo.
Tuomet Bombardier su Jakobsu pasirašė 4 metų kontraktą, leidžianti kompanijai išskirtinėmis teisėmis gaminti vandens motociklus pagal Jakobso patentą. Taip 1968 metais Bombardier kartu su Jakobsu pagamino pirmąjį gamyklinį sėdimą vandens motociklą „Sea-Doo 320“. Šis motociklas turėjo 318 cm3 Rotax tipo orų aušinamą variklį, kuris generavo 18 AG (13 kw) ir pasiekdavo 40 – 48 km/h greitį. Tačiau šio vandens motociklo pardavimai nebuvo itin sėkmingi – vandens motociklą kamavo pasikartojantys mechaniniai gedimai. Pagrindinės gedimų priežastys buvo netinkami techniniai sprendimai. Todėl šio vandens motociklo prekyba truko vos du metus. Kompanija buvo pradėjusi naujo vandens motociklo projektavimą su galingesniu „Rotax 370“ varikliu, tačiau pasibaigus teisėms į Jakobso vandens motociklo patentą, šis motociklas dienos šviesos taip ir neišvydo.
Vos pasibaigus kontraktui su Bombardier, Jakobsas sulaukė naujo bendradarbiavimo pasiūlymo iš japonų kompanijos Kawasaki. Pradėjęs darbą su Kawasaki Jakobsas pradėjo kurti naujus vandens motociklų prototipus. Iš viso jis sukūrė 6 motociklų prototipus, kuriuos kruopščiai testavo. Jau 1973 metais Kawasaki pristatė du pirmuosius stovimus vandens motociklus, pradėjusius garsiąją „Jet Ski“ stovimų vandens motociklų liniją – WSAA ir WSAB. Tai buvo identiški vandens motociklai besiskiriantys tik savo korpusu – WSAA turėjo plokščią dugną, o WSAB turėjo V formos dugną. Šie vandens motociklai padarė tikrą perversmą stovimų vandens motociklų istorijoje – unikalus motociklo dizainas, reguliuojamo aukščio vairas, aptakus ir manevringas anglies pluošto korpusas. Be to, vairuotojui nukritus nuo vandens motociklo šis neužgesdavo, o dirbdamas žemomis apsukomis sukdavosi ratu tam, kad vairuotojui būtų lengviau jį sugriebti. Didelis šių vandens motociklų populiarumas paskatino Kawasaki tęsti šią vandens motociklų liniją, todėl po 3 metų kompaniją sukurė ir pradėjo masinę naujo stovimo vandens motociklo Jetski JS400 gamybą, kuris, kaip ir jo pirmtakai, susilaukė didelės sėkmės.
Iki 1986 metų Kawasaki buvo vieninteliu vandens motociklų gamintoju, kol Jakobsas nepasirašė kontrakto su Yamaha
https://www.vandensmoto.lt/vandens-motociklu-istorija/https://www.vandensmoto.lt/wp-content/uploads/2015/05/sea-doo_320-a-1024x681.jpghttps://www.vandensmoto.lt/wp-content/uploads/2015/05/sea-doo_320-a-150x150.jpgStraipsniaiBombardier,Kawasaki,Pirmasis vandens motociklas,Sea-doo,Skuteris,Vandens motociklas,Vandens skuteris
Parašykite komentarą
Tik prisijungę vartotojai gali komentuoti.